Selasa, 5 April 2011

BULAN,BINTANG DAN ANGIN TEMANKU


sudah ku katakan pada bulan,,
aku telah melihat yang lebih indah dari wajahnya,,

sudah ku bicarakan pada bintang,,
bahawa aku telah terpandang yang lebih manis dari senyumanya,,

sudah ku bisikan pada sang bayu,,
aku telah merasakan ada lagi yang lebih sejuk dari tiupanya,,

bulan bertanya padaku,,

"wahai si pemikir,,apa benar kau telah melihat yang lebih indah dari cahaya wajahku?,,,kalau benar cuba buktikan kepadaku.Aku juga teringin memandangnya."

ku lihat bintang.binatng juga bertanya kepadaku.

"wahai si pemuja bulan dan bintang..cemburu rasanya hatiku bila kau mengatakan ada senyuman yang lebih manis dari senyumanku.kalau benar boleh kamu tunjukan kepadaku?,,aku juga ingin melihat senyuman manisnya."

ku tersenyum.lalu angin datang menyapa telingaku.

"wahai pemikir pemuja bulan dan bintang,,apa benar yang kau katakn?,,kau membuatkan aku tertanya-tanya.Apakah yang lebih sejuk dari tiupan ku?.sesungguhnya kau telah menguris hatiku dengan berkata sedemikian.Aku ingin mengetahuinya."



"Nanti aku jawab yer bulan,bintang dan angin",, ^L^,,,,,peace.hehehe._______

5 ulasan:

iRa a.k.a RaRa berkata...

ayie, serius kamu memg pndai menulis..kata2 yg kamu tulis sgt puitis..bermain dgn perasaan..sgt mnyentuh kalbu..tahniah ye..

AREIY ANIQUE berkata...

^ ^,,xde lh rara,,xkn smpi mcm tue skli,,.malu lak sy.sy hentam2 jer tue.ape2 pn thankz yer rara,,rara pn ape kurangnye,,^ ^,..nice komen.hehehe

iRa a.k.a RaRa berkata...

btol ni ayie..huhu..ra kagum dgn ayat2 ayie 2..menyentuh perasaan..cmne ayie bole hadirkan kata2 cm2??..melalui pengalaman ke??..ceciter2..hehe~~

AREIY ANIQUE berkata...

hurmm,,thankz rara.hnya jiwa yg halus mampu menikmati,menjiwai,dan mngerti kata2 sbuah puisi.thankz skli lg krna mampu sampi ketahap trsentuh.bkn semua org blh mmhmi.kdg2 ada yg mmmndg ia hnya sbuah kata2.^^,..sy bt smunya scra spontan,kalau sy ade ilham.ilham akn dtg scra tba2.lau sy ade ilham sy akn trus taip.sy x tulis.kdg2 ambik dr pnglmn gak ckit.tnpa ilham kdg2 pnglamn x mmbntu gak...mcm tue lah,,sy ni pn tin kosong gak.hehehe,,sy sbnrnye suke bce puisi2 indonesia.semua kata2 mrka indah...^ ^,, kdg2 puisi mrka blh mnimbulkn rasa syahdu d hati.cukp2 mnyentuh...untk mngertikn stp kata2 yg d hasilkn adlh hak masing2,,krna skop pngertianya amat luas apa yg d lontarkn.^ ^,,

AkuOsi berkata...

wah!