Rabu, 6 April 2011

KAU KACANG DAN AKU KULIT





hari ini aku ingin berbicara tentang mu..
sesuatu yang pernah mengempa bumikan seluruh hidupku..
saat aku tak pernah mengenalmu....
kau dan aku masing-masing bertanya dalam diri siapa cintaku..
aku hanya tersenyum dan kau terus bergerak mencari cintamu,,
kau di taman langitmu aku di halaman rumputku..
jauh kan....?
namun satu peristiwa telah menimpaku..
waktu itu aku baru saja jatuh dari langit..
aku cedera parah..
aku tak mampu mengubat diriku sendiri,,,
aku hampir mati waktu itu,,,
namun aku masih bernyawa,,,
mungkin belum sampai ajalku,,
tuhan masih megasihaniku,,
lalu kau datang menghampiriku,,
kau membalut semua lukaku,,
lantas itu kau memapahku,,,
kita pun berjalan seiringan,,,
kau lemparkan satu senyuman berkongsi dengan ku,,
murahnya hatimu,,,,
kau berusaha memulihkan semangat ku,,
kita berkenalan tanpa di duga,,,
satu degupan yang kencang lahir dalam dadaku,,
begitu juga kau mengatakan padaku,,
satu sisi perkenalan telah kita berdua lewati,,
satu cinta mula terluah dari bibirmu,,
kau tepuk dadaku,,
mulanya aku sangsi dengan setiap bicaramu,,
bagaikn kacang dengan kulit,,
kau lah kacang dan aku lah kulit,,
kacang memerlukan kulit,,
tanpa kulit tak lengkap rasnya kacang..
aku menerimamu sebagai kacangku,,
yang mengisi ruang kosongku,,
lantas mengembara lah bahagia itu d hati kita,,
seakan penuh kad memori dalam kepala ku,,
apa yang kita lalui tersimpan satu persatu,,
bukan yang kita duga dan impikan itu semuanya kabul,,
bukan semua yang berpasangan itu kekal,,
mengharap siang berpanjangan,,
mengharap bulan datang berbicara,,
berlalu lah siang muncul lah malam,
cahaya pucat bulan datang menjelma,,
mentari muncul hilang lah seri malam,,
sejarhmu dan sejarahku sudah mula berubah,,
aku merasakn kau tak lagi sendirian,,
aku bagaikn kupu-kupu malam,,
mencari sinar dari mana datangnya cahaya,,
kau bagaikan kacang lupakan kulit.
pergi tanpa menoleh,,,
hilang tanpa suara,,
setitik air mata kulit yang menagis,,
tak akan siapa pernah peduli,,
jadi lah kulit sisa yang terbuang
jadi lah kau kacang yang digunai ramai,
begitu beharga,,,




kacang andai kau datg memerlukan kulit,,aku tak mampu lagi melindungimu,,,kerana kau telah keluar dari ruang hidupku.aku yang begitu menjagamu dari kau rosak d ganggu makhluk perosak langsung kau tak pernah hargai.Aku tau dirimu kacang yang lembut,kau lemah dengan dunia luar.kenapa kau perlu keluar dari perlindungan ku.Apa aku tak cukup untuk melindungimu,apa aku tak cukup menjagamu,atau apa aku tak cukup memberi kasih sayang padamu.lupakan lah kulit selama-lamanya kacang.Andai ini takdir yang sudah tertulis.Jadi lah kau pepatah kacang lupakan kulit.

^ ^,.....bulan,bintang dan angin...nanti aku jawab..yg ni bukan.,,hehehe

2 ulasan:

Cik Stileeto berkata...

WaHhhh...satu lg kata2 yg pnuh puitis telah diungkapkan...syabas la ayie..hehe~~

AYIE RESHQUE berkata...

adehhh,,malu lak sy dbtnye,,hehehe..thankz rara sudi melayan kata2 yg x sbrpa tue.,^ ^,