Jumaat, 8 April 2011

JAWAPAN UNTUK SAHABAT TERBAIKU

bukan kah indah melihat orang bahagia
lagi-lagi sahabat yang menganggap
diri kita sebagai sahabat
=.=


awak,
saya terekejut bila membuka blog awak
air mata saya menitis sedikit bila membaca setiap rangkap puisi yang awak buat.
awak begitu menghargai sahabat..
malah awak letakan saya sebagai sahabat terbaik mu,,,
sumpah saya begitu teharu..
dan saya rasa bersalah pada awak..
itu adalah karya yang terbaik yang pernah saya baca,,
saya cukup bangga denganya,,

awak
akan saya jawab setiap persoalan  baris rangkap puisi mu
akan saya lihatkn betapa saya malu jadi sahabat terbaikmu,,

awak
saya akui,,,awak adalah sahabat yang terbaik
seperti dalam luahan kata-kata awak,,
walau sebenarnya kita langsung tak pernah bertemu,,
semua itu bukan alasan mengapa kita tak mampu jadi sahabat,,
mungkin kita di pertemukan untuk saling nasehat menasehati,,

awak
awak tau tak,,
saya juga mengharap benda yang sama,,
saya juga sedar persahabatan kita semakin menjauh,,
sedangkan dulu kita semesra pipit dan padi,,
kini kita masing-masing dengan dunia sendiri..
awak tak tahu dalam diam saya memerhatikan awak,,
awak pernah berkata,orang selalu salah sangka dengan persahabatan kita
lalu saya cuba menjarakan diri,,(dlm hal ni mngkin sy salh)
saya tak nak jadi penghalang kebahgian awak,,
tapi semua itu bukan bermaksud saya melupakan awak.

awak..
jujur saya katakan,saya senang dan gembira menasehati awak,
kerana dalam diam saya juga menasehati diri saya sendiri,,
saya tersenyum bila awak mengadu yang awak tengah sedih,,
bukan bermaksud saya persendakan awak,,
kerana saya gembira,saat awak sedih awak akan cari saya..
kemudian saya nak awak ceritakan semua masalah awak,,
saya akan cuba mencari akal untuk buat awak tak bersedih,,
tapi kadang-kadang saya akan jauh hati,bila benda yang saya nak cakap tak habis,,
kemudian awak akan off9.,,(mngkin slh sy bnyk mmbebel)
mungkin bagi saya itu tanda awak dah bosan dengan semua kata-kata saya,,
awak selalu buat macam tu...
akhirnya saya akan mengeluh sendirian,
tapi saya tau bila mud awak dah ok,,awak pasti akan cari saya semula.^ ^,

awak,,
bagi saya,jaga perasaan orang itu lebih baik,,
bukan bermaksud saya abaikan perasan saya sendiri,,
kadang-kadang saya juga tak sedar ada perasaan yang terguris kerana saya,,
itu yang saya takutkan,,
orang membenci secara diam,,
memang hati saya tak akan tenang,,
cukup sekadar saya tau orang itu bahagia,,
itu sudah membuat saya bahagia juga..
saya tau awak marahkan saya,,
kerana awak seorang saja yang memahami saya,,
tapi saya suka awak marah saya,,
kerana awak kawan terbaik saya..
saya tak akan serik selagi tuhan belum menutup pintu hati saya.


awak,,
saya sudah cukup menyusahkan awak,,
sebahagian hidup saya telah awak terokai,,
awak telah mengambara jauh kedalam hati saya,,,
saya tak nak awak mengambara lagi,,
bagi saya semua itu hanya menyusahkan awak,,
awak,,biar pun awak hanya sahabat baik saya,,
namun awak hampir setanding insan yang pernah membahagiakn saya,,
awak memahami saya,,tapi awak adalah yang terbaik bagi saya..


awak,,
saya juga tak ingin hati di sakiti,,
saya juga nak bahagia..
tapi bukan kita yang tentukan dari mana datangnya bahagia,,
kita hanya mengimpikan bahgia itu akan datang ke dalam hati,,
tuhan lebih arif dengan semuanya,,

awak,,
saya sebenarnya gembira melihat awak bahagia,,
awak di pertemukan dengan sesesorang,,
seseorang yang awak rasa boleh membahagiakan awak,,
tapi saya risau benda yang pernah awak bagitau saya,,
akan berulang semula menimpa awak,,
bukan saya mendoakan,,
saya cuma ingin awak beringat,,
tapi saya yakin awak mesti telah buat keputusan yang terbaik,,

awak,,
cukup lah sekdar orang yang awak cintai,,
dan cukup lah sekadar teman-teman awak yang lain,,
membahagiakan awak dan memberi semangat pada awak,,
awak begitu seronok melaluinya,,
saya tumpang gembira,,
namun saya juga sebenarnya cemburu,,
kerana saya bukan lagi orang yang serapat dulu,,
saya dah tak nampak ruang itu lagi,,
seakan bila saja saya cuba menghampiri,,
seolah-olah ada cerita sedih yang bakal awak dengar,,
saya tak nak jadi pemusnah mud baik awak,,
dan saya tak nak melihat awak bersedih lagi..
kini saya tahu awak dah gembira..
dan awak percaya lah,,,
saya tak akan pernah melupakan awak.
kerana awak pernah mengambara jauh ke dalam hati saya...^ ^,

"maaf kan saya kerana tak mampu jadi sahabat yang terhebat"
semoga menjadi seorang nurse yang berjaya suatu hari nanti,,,^^,..=.=

2 ulasan:

kyra berkata...

atokkkkkkkkkk saya taw sape dlm tu,,hehehehe

AREIY ANIQUE berkata...

mcm mn kyah tau,,hehehehe,,thankz komenye kyah