Isnin, 25 April 2011

AKU LAH LELAKI KELMARIN


aku lah lelaki kemarin
lelaki yang berlari
mengejar sebuah  ilusi
yang tak pernah berhenti
walau seribu kali disakiti
meskipun hati terasa sepi
setiap kali aku merindui

hai hati jangan lah macam ni
aku lelah memujuk mu sendiri
kau menanti benda yang tak pasti
kau merindui sesuatu yang sendiri kau ragui
kau sedang berlari meniti
sekeping papan yang penuh duri

berbicara lah minda dengan hati
sebuah kisah yang bagaikan tak bererti
bergelut sesama sendiri
mencari jawapan yang seakan tak ditemui

apakah dia disana ada menemani
disaat aku tak mengetahui
mataku buta tapi aku merindui
ingin rasanya aku tolak ketepi
mencintai sekeping hati
yang takdir belum tentu menyebelahi

tuhan sampai bila takdir begini
membuat aku merasa sepi
apakah aku telah jauh darimu illahi
sekian lama sejadah takku tangisi
sekian lama masjid tak ku jejaki
ini lah balasan yang aku lalui

aku lah lelaki kelmarin dan hari ini
yang sentiasa saja sunyi
yang senitasa saja berilusi
merindui sekeping hati
cenderawasih yang sedang terbang tinggi



4 ulasan:

Khairiyah berkata...

nape lak nih????? anything i need 2 know???

Cik Stileeto berkata...

bgoss..ayie, muhasabah dri itu amat pnting..dgn muhasabah dri snfri la kite akn ktahui ape yg kte da trsasar @ trlepas sepnjg meniti hari2 yg pnuh godaan ini..jd,sme2 la kte berusaha utk memperbaiki dri sndri agar xde lg pnyesaln yg dtg pd hari yg mendatg..insyaALLAH~~

AkuOsi berkata...

nice~..

AYIE RESHQUE berkata...

xde pape kyah,,,hehehe..cnderawasih sdg trbng tnggi,
thankz rara dgn nasehat n komenya..
thankz gak oc dgn komenya.
syg korang,,,peace..^ ^