Selasa, 26 November 2013

DI PONDOK KECIL DI PANTAI OMBAK






"di.... pondok kecil...di pantai ombak..berbuih putih. beralun....alun..''

ia sebuah lagu...lagu lama.ustaz kazim pernah nyanyi lagu ni..suatu hari tu. ketika aku menonton tv keluar la iklan karoot komedia.dalam tu aku tedengar jep nyanyi lagu ni..tersentap hati aku masa tu.kemudian pencarian aku pada lagu tu pun bermula.lama aku cari..akhirnya hari ni...aku dapat juga cari lagu tu.berbelit tak ayat aku?...huhu..aku ni mudah sangat tersentuh masa tengok movie dan masa dengar lagu.tapi lagu ni buat aku nak nangis jer dengar.

lagu ni ada dua versi.satu ada muzik dan satu tak ada muzik.bagi aku yang tak ada muzik tu meresap sangat kat jiwa..korang percaya la.... pada hati-hati yang suci pasti menangis dengar lagu ni.ek elehhh kononya hati aku ni suci la ye.hehehe (poyo).heyyy korang kalau tak menangis.sentuh dada sebelah kiri pejam mata.tanya hati kenapa aku tak menangis? kenapa aku tak tersentuh?.pasti ada yang tak kena.klik link kat bawah.

http://www.4shared.com/mp3/_QqPgUcK/nadamurni_-_di_pondok_kecil.htm = <<< versi tak ada muzik


huhu aku jer yang sebenarnya ketinggalan.dah berkurun lagu ni sebenarnya.

''BUIH PUTIH''

bergetar jiwa dan sarafku
mendengar lagu tentang ayahku
perginya bukan seperti ombak
mengempas tepian pantai
datang dan kembali membawa buih putih
oh ayah...
kau pergi melepasi sempadan duniwi
menunaikan janji bertemu yang maha tinggi
tinggal la kami disini
berperang dengan diri sendiri

oh ayahku
doaku adalah hadiah buatmu
airmataku bukan tak merdhai pemergianmu
kenangan yang kau tinggalakan bersamaku
tak mungkin aku temui lagi

ya allah..
rahmati lah ayahku..
tempatkan lah dia kedalam taman-taman syurga
di temani dengan khairatun hisan
yang di cipta dari zafaran di syurga
semoga kau tenang di alam sana.

(untuk yang kehilangan ayah)
ayie reshque.