Isnin, 11 November 2013

tersenyum melihat katak tersenyum






Tangan ni terasa sangat nak menaip.Puisi tu belegar-legar saja kat kepala.Tapi susah sangat aku nak luahkan.Susah aku nak terjemahkan dengan ungkapan-ungkapan indah.Akan aku bentang bak sebuah tesis di hadapan semua orang.Ketahui la semua itu rasa hati sebenarnya.Susah juga nak di gambarkan dengan sebuah foto atau video.kalau la aku boleh.Akan aku tonton kan pada dunia,terutama pada sang Katak.mesti dia tersenyum kerana suka.Pernah tengok kata senyum tak? hahahaha..korang tengok lah kat cermin nanti.huhu...

 Sebenarnya aku pernah tengok katak tersenyum.Bukan sekali bukan dua kali.Rasanya dah banyak kali juga.Aku tengok katak tu senyum dalam usop sontorian.upin ipin pun ada hari tu.hahahaha..

ada bulan tapi tak bercahaya,,
ada bintang tapi tak bersinar
kalau lah hidup saling percaya
..........................?

titik embun bukannya satu
putih awan akan legam juga
jangan lah ego bak keras batu
............................?

Tiada ulasan: