Isnin, 4 November 2013

awan nampak putih


Aku nak keluarkan hati aku ni.nak bagi ayam makan,nak bagi itik makan,nak bagi angsa makan.Aku nak hati yang baru.hati yang tak boleh calar.tentu mahal harganya.tapi aku nak tukar juga.ada jual kat kedai dua ringgit.semalam aku ada nampak.timbang kilo.keluaran adidas.kalau la betul...senang saja kalau nak cakap.

langit hari ni cerah..aku lihat si pemuda tu ketawa gembira.si kecil tu aku lihat berlari-lari mengejar ibunya.hari ini dunia nampak terang dengan sinaran matahari tanpa di sabotaj awan.semua awan yang aku nampak pada hari ni berwarna putih.tak ada tanda nak mendung.laut nampak tenang dengan airnya yang kebiruan.mungkin malam ni bulan dan bintang-bintang akan muncul.

Tahun-tahun yang dulu tak akan kembali lagi.sesat yang akan datang belum pasti di lalui.

Tiada ulasan: