Ahad, 6 November 2011

CIUMAN LIPAN DI HARI RAYA




Entry kali ni aku tak buat puisi.Aku nak mengadu cikit.ok aku cerita terus.Jam satu lebih waktu subuh.Tengah malam lah.Sedap-sedap jer layan mimpi tiba-tiba saja aku sedar.Aku rasa sakit kat bahu belakang sebelah kanan.Jujur lah malam kadang-kadang aku tidur x pakai baju.Bungkus dengan selimut jer.Tapi suar pakai lah.Jangan korang otak kuning dah lah.hahahaha..Aku bangun lah dari tidur,lain macam jer aku rasa bahu kat belakang belah kanan,rasa sakit sangat.Macam dah di sengat sesuatu.Tapi memang betul lah ada benda yang dah sengat.Bisa gak lah aku rasa,memang x leh nak tidur di buatnya.Aku tengok kat cermin memang sengatan lipan.sakit beb.Meroyan aku di buatnya tengah-tengah malam.Tapi aku diam jer.Tak nak heboh dengan dorang.Lagi-lagi dengan mak.Aku tahan sakit jer lah,cari ubat sapu sendiri.Pagi nak sambut raya haji.Apa malang la nasib.cian ngan aku.Yang pelik..dari mana datangnya lipan tu.Aku tak dapat kesan pun kat mana lipan tu.Lepas macam tu jer.Sampai sekarang pun bahu aku masih sakit.Lemah semacam jer.Jujur lagi sekali.sembahyang raya pun aku lepas tadi pagi.Dorang bangunkan aku tak sedar.Aku tido mati sebenarnya.Menangis kazen aku yang umo 7 tahun menunggu nak g sembayang tak muncul-muncul.ENTRY  BERANI .hahahahahaha.Sedar-sedar jer aku bangun dari tidur.Macam MAYAT hidup dah.Badan lemah semcam,bahu yang disengat tu bengkak.tapi dah tak sakit.alhamdulilah.



Ni lah ubat yang aku guna.bangun jer cari ,ubat ni  terus sapu.memang berkesan.Ni produk dari  CNI...Ubat serba guna sebenarnya ni.Ubat ni memang selalu aku bawak lau jalan jauh.Ubat buang panas,angin,seliuh,selsema,dingin,sakit pala.Korang cari lah ubat ni.sekian.lari motif.hahahaha.



ayie reshque ... ^L^,

3 ulasan:

kyra berkata...

atok!!!! da sakit 2 jgnla bt2 pndai cri ubat sendiri pulak..adoi,,kang jd pape kn ssh...teruk btol!!

AREIY ANIQUE berkata...

bek ubat ni kyah..bkesan.bukn d mkn sapu jer.hehehe.thanx kyah.^L^,

mardiana berkata...

tu ke lipannya?