Rabu, 16 November 2011

ROSE MERAH

Ini adalah entry last dari aku.Mungkin cenderawasih berlari akan berhenti untuk seketika untuk memberi laluan iklan pada penaja.hehehehe.Lama dah aku tak buat puisi.Kerana ilham tu tak datang.Mungkin kerana mud aku dah berubah.Kali ni aku nak persembahkan sebuah puisi untuk seseorang yang selalu menemani CENDERAWASIH dalam kesunyian mauhupun dalam tekanan.Ada masa CENDERAWASIH BERLARI pasti akan kembali lagi.Kita jumpa lagi.^L^,...



ambilah....
hanya ini yang mampu aku persembahkan
sebuah kenangan yang tak akan pernah padam.

Antara kau dan aku..
dulu kita tak pernah kenal...
sehingga satu saat...
jari mula berbicara..
di atas sebuah komputer riba..
kita di pertemukan
di kalangan berjuta manusia
kau dan aku yang terpilih
ini bukan satu kebetulan..
ianya sebuah takdir yang jelas..
sebijak mana kita mengharunginya..
setulus mana kita menghadapinya
dan
aku mengelarnya sebuah persahabatan
kau memahami ku bedasarkan tafsiranmu
aku akur
kau memang memahami jiwa puitisku
ini yang di katakan sahabat
saat aku melontarkan tangisan hati
pelbagai variasi
kau menundukkan aku
dengan tajamnya kata-katamu
mungkin kau tak sedar
kau membuatkan aku terjaga dari lena
tidur yang terlalu panjang
kini aku dah sedar
dan aku ingin  merangkak kehadapan
mengembara kedunia
yang tak pernah aku teroka
aku sayang dengan hubungan ini
sebuah persahabatan yang mungkin sejati
cuma aku takut
hubungan ini dicemari

dengan perasaan cinta 
yang mungkin akan membuat
persahabatan kita ini mati.
aku ingin mempersembahkan
sebuah hadiah yang tak ternilai harganya
buatmu yang sentiasa menemaniku
namun aku tak mampu
mungkin satu saat nanti
allah pasti membantuku
untuk seketika waktu
terima lah pemberianku
rose merah yang masih belum layu.

>__<



AYIE RESHQUE  ^L^,

3 ulasan:

mardiana berkata...

untung siapa yang dapat bunga rose tu.

AkuOsi berkata...

Good Luck! >_<

biru laut berkata...

waaa bestnye saper yg dapat red rose tu... nk jugak boley x? ;)