Selasa, 11 Januari 2011

kumbang dan bunga

hai bunga,,,
kau x tau aku seekor kumbang yang selalu mmerhatikn kau,,,
aku tau d saat kala kau mngambang dan d saat kala kau layu,,
aku hanya seekor kumbang yg hodh dan berbau,,
tapi kau sekuntum bunga yg indah dan harum yg sering d tiup angin bayu,,
aku sungguh malu utuk mendekatimu apalgi utuk menjdi temanmu,,,

hai bunga,,,
aku sangt asyik melihat keindahnmu,,,,
seolah2 semangtku hanya untuk mu,,,
yang tak akn pernah membt aku rasa jemu,,,
setiap kali aku mgenangmu,,

hai bunga,,,
mengapa dunia kita penuh brbeza,,,
semua itu membtkn aku tertanya2,,
kau masih blum tahu akn kewujudanku,,,
yg sentiasa mmmerhatikn kau jdr jauh,,
aku takut akn kehilngan kau wahai bunga,,,

hai bunga,,,
biarpn aku hanya seekor kumbang yg hodoh dan berbau,,,
tp aku sgt syg dan mncintaimu serta namamu sering ku bt lagu,,,,
aku tak mau kau layu d telan waktu,,,,
kerana semua itu akn membt aku sedih dan menyanyikn lagu rindu yg syahdu,,,

hai bunga,,,,
kau jg tak tau,,,,
dsaat kau mula layu,,,,
aku ingin kau layu dlm dakapanku,,,
tp kekurangan ku mmbtkn aku rasa malu,,,,,
malu yg sering mengunci setiap langkahku,,,,

hai bunga,,,,
kita d takdirkn hidup berbeza,,
aku kumbang dan kau bunga,,
biarlah kau kembang sbgai bunga,,,
dan biarlah aku sendiri sebagai kumbang.

Tiada ulasan: