Isnin, 26 Ogos 2013

WARNA PELANGI KE LAPAN






Setiap kali terlihat langit malam
Hanya hitam yang kelihatan
Warnanya bukan seperti siang
Terang…..
Bila aku merenung jauh kedalam diri
Aku ibaratkan.. diri ku sama seperti malam
Gelap gelita tanpa cahaya..

Biar lah sang punguk berkata..
Yang malam itu, ada bintang dan bulan..
Pengubat hati mereka yang tengah sawan
Tapi aku tidak
semuanya hanya racun bagiku
Tak setia pada malamm
Akan hilang di goda awan
Akan hilang bila hari siang

Siang….
Didalamnya memang terang..
Ada mentari yang bersinar..
Namun ..akan mendung  bila hari hujan
Dalam siang ada hujan..
Selepas hujan ada pelangi yang terang
Tapi tetap juga akan hilang

bukan tujuh warnamu sang pelangi
tapi lapan…
yang kelapan ada di hati..
menerangi dan menemani sepi..
tapi ia ingin pergi
lari dan mungkin takkan kembali
aku sedih..
rindu akan sinarnya..
kini hati mini ku mungkin gelap lagi.
warna pelangi  kelapan….
aku ingin kau tahu
kau lah cinta hati
aku ingin kau ada selamanya di sisi
sehingga status ku bergelar mati.


AYIE RESHQUE ^L^,…    

Tiada ulasan: