Isnin, 19 Ogos 2013

ENCIK AIS KETUL BATU




bercerita tentang hati....
sebenarnya aku mati...
bukan di gantung tak bertali...
tapi di tikam kaca seakan duri..

mcm pantun la pula hoho..

"bercerita tentang hati"

tak terluah kata diucap lidah..
dia aku punya..
sudah terikat dengan nikah..
sudah bergelar suami isteri yang sah..
penuh dengan sketsa
zahirnya semua helah
tapi batinya sungguh terseksa.

"sebenarnya  aku mati"

tubuh ku masih bernyawa..
tapi roh entah kemana..
melayang layang tanpa arah
ini bukan sandiwara..
cerpen,novel, ataupun sebuah drama
dia melihatku seperti tak ada nilainya
aku adalah isterinya.

"bukan di gantung tak bertali"

dia buta hati..
dia seperti tuli (pekak)
hak ku sebagai isteri tolaknya ketepi..
5 bulan aku rasa sendiri
hidup menyepi
seperti tak ada suami..


"tapi di tikam kaca seakan duri"

bagai siang dan malam...
yang tak pernah sehaluan..
owhhh kawan..
mana kalian?
ini satu penyeksaan..
ini satu kezaliman
aku kebingungan.

...........................................

insyallah ada jalan..
jangan biarkan jiwamu menjadi debu
hanya kerana yang tak menghargaimu..
simpatiku kawan
pesan ini kutinggalkan buatmu
zikir YA LATIFFU YA KHAFI
baca la dan amalkan la
ia pelembut hati yang keras
baca la dengan ikhlas
niatkan kedalam mata hati
insyallah akan lembut hati si dia
pada insan yang kau gelar.."ENCIK AIS KETUL BATU".


ayie reshque ^L^,......






Tiada ulasan: