Isnin, 11 Julai 2011

aku bukan yang dulu





hari ini..
aku merasa dingin sekali..
tersedar saja aku dari tidur..
terus ku nikmati gugurnya tetes embun pagi..
biar pun mentari kuning itu belum muncul lagi..
aku seakan masih lagi di buai mimpi tadi..
bersalam mencium tangan ayah..
erat memeluk tubuh ibu..
bermain bersama abang,kakak dan adik..
aku merasakan nikmat bahagia..
yang pernah melewati kehidupan ku yang dulu..
rindunya aku pada saat itu..
seakan mengores-gores tubuhku..
aku tersepit dalam kesepian..
suara mereka tak akan aku dengar lagi..
aku dah jadi pekak saat ini..
wajah mereka tak mampu aku lihat lagi..
aku juga sudah buta ketika ini...
antara siang dan malam..
bagiku hanya sama ku rentasi waktu..
tidak ada beza,,,
tidak punya rasa,,,
aku di kurung dalam penjara sepi..
gelap menemaniku..
sunyi jadi kekasihku..
air mata yang membanjiri ...
ku jadikan air wudhuk mensuci segala dosa-dosa..
yang pernah aku nikmati dulu.
aku kesal saat-saat itu..
punya mata..
tapi melihat benda-benda berdosa...
punya telinga..
mendengar benda yang tak berguna..
punya lidah..
mengata orang di sini sana...
bila nikmat sudah tiada
menyesal memang tak berguna
balasan menunggu di neraka..

 ^L^,... ayie reshque

Tiada ulasan: