Rabu, 3 April 2013

AKU BUKAN PEMUISI CINTA

aku bukan pemuisi cinta....

aku lahir dalam sebuah kehidupan..
punya ibu punya ayah...
namun masa lahirku aku tak mengenal mereka...
kelahiranku seolah-olah tidak di relakan..
apa dayaku si kecil yang masih tak tahu apa-apa..
hanya rela menjadi mangsa orang dewasa..
akhirnya aku menemui jalan ku sendiri

apabila aku meningkat dewasa..
aku mengenal siapa ibu siapa ayahku...
rasa berani aku semat dalam diri..
aku ingin merasa kasih sayang dari mereka..
kasih seorang ibu dan ayah..
yang selama ini aku tak pernah rasa..
harapan itu terlalu tinggi aku berikan..
namun apa yang aku dapat..
hanya hinaan dan cacian dari mereka..
siapakah aku di mata mereka?..
apakah seorang anak tidak bernilai bagi mereka?
luluh hati ini...
hancur hati ini...
saat seorang ibu melontarkan hinaan pada anak kandungnya sendiri..
apakah aku di cipta hanya untuk merasa kedukaan?
dan bila datangnya kebahagian dalam hidupku?..

aku pernah cuba untuk memesongkan diri..
yang aku rasakan...ianya sebuah ketenangan..
hidupku mula liar ..
seperti burung berterbangan bebas..
aku memberontak dalam diri..
mencari kedamaian dan kebahagian yang suci,,
ternyata jalan yang ku ambil salah..
aku tersesat dalam dua simpang..
menoleh kebelakang aku tak mampu..
aku berteman dengan orang yang salah..
aku buntu ..seolah-olah dunia mentertawakanku..
aku menangis di pinggir laut biru..
berteriak semoga ada yang mendengar jeritanku..

pada ayah dan ibu..
kasih sucimu tetapku tunggu..
walau kewujudan ku kamu tak pernah ambil tahu..
aku sayang seikhlas hatiku buat mu ayah dan ibu..
dan aku dahagakan kasih sayang kalian

buat rabbku...
maafkan aku...
aku lemah dalam menilai sesuatu..
bantulah aku menuju kejalanmu..
rahmat mu jadi impianku..



ayie reshque ^L^,....

2 ulasan:

mardiana berkata...

wah. lama tak kacau. ^^

AYIE RESHQUE berkata...

yup long time.. ingt dh dmkn harimau kumbang ;D