Rabu, 18 April 2012

TAK ADA TAJUK





aku berlari lagi.mengejar sebuah mimpi yang aku tak pasti.dalam diari hidupku.aku sering menyesali benda yang pernah aku lalui.bukan nak menyalahi takdir illahi...diriku yang sentiasa dalam keadaan rugi.hanyut dalam kesesatan dalam duniawi.banyak liku-liku yang harus aku harungi.pernah aku tersesat di suatu simpang kehidupan.di dalamnya tersimpan seribu pengajaran.namun simpang itu lah yang membuat aku semakin tak faham.apa ertinya hidup.aku berlajar tentang hati,ada apa pada hati.hati yang sering di perkatakan orang.jauh aku mendalaminya.dalam hati segala-galanya  ada.kata orang hati itu keras dan kata orang hati itu lembut.Aku di goda oleh satu perasan,iaitu perasan ingin tahu.
aku melihat banyak manusia menangis.mereka berlari sekuat hati,memerah keringat memaksa tangisan meresap kedalam diri.aku dapat merasa,ia amat menyakitkan.tapi atas alasan apa mereka menangis.mereka melebelkan dunia ini kejam.aku mula terfikir,mungkin ini di sebabkan tentang hati.


hati...
kau selembut sutera..
kau juga sekeras batu
namun kau sungguh mudah rapuh
baru lidah yang menyindirmu
kau sudah remuk seperti di hempap kayu
apa lagi bila dunia yang menghina mu
kau mesti hancur berderai tak berdebu
semalam kau di uji dengan satu harapan
kononnya kau sudah menemuai jawapan
tentang hidupmu di masa hadapan
tapi hari ini semuanya suram
bahagia yang kau idamkan hanya lah sebuah khayalan
kau seolah di permainkan
oleh dunia yang kau rasa kejam
ketika langit hitam menurunkan hujan
lalu kau memujuk aku dengan rayuan
gugurla air mata titisan demi titisan
ku cuba tahan,
namun kau tak ada kekuatan
lalu aku turutkan apa yang kau inginkan.
gugurlah air mata ,sederas hujan jatuh dari awan.
(belum habis)








                                ayie reshque ^L^,.......

5 ulasan:

Eyeme Amaryllis berkata...

ada sambungan lagi yer?..i will wait.. (^_^)

AREIY ANIQUE berkata...

x ada sambungan lg.mngkin smpi tu jer.sbb xde idea dh nk smbung.maaf...hehehe thanx ye ^L^,...

Eyeme Amaryllis berkata...

(sambil tongkat dagu)..ekk??laaa..ingtkan ade sambungan lg..sbb ade note (belum habis)..hehehe..

AREIY ANIQUE berkata...

mulanya mmng nk sambung.mmng x hbs pn sbnrny.tp tu lah xde idea lg hehe.(tepuk kepala kcwa sbb x dpt sambung) hehehe

Eyeme Amaryllis berkata...

(ketuk-ketuk dagu)-emmm kalo mcm tu,,tunggu smpi ade idea lah..bg dtg gak idea tu..duduk la tepi laut ke..hihihi